File de poveste

joi, 4 iulie 2013

Lectia 11: Prietenia

    Poate una dintre cele mai dragi lectii pe care am invatat-o a fost cea legata de prietenie.
    Probabil fiecare dintre noi are o definitie diferita pentru prietenie sau vede lucrurile dintr-un anumit punct de vedere. Pentru mine prietenia este foarte importanta. N-as putea sa traiesc fara prieteni.
    Asa ca am avut din totdeauna prieteni. Cand eram mica...eram o gasca enorma de oameni, 5 mai exact si ne jucam toata ziua buna ziua tot felul de jocuri: prinselea, scunselea, sticluta cu otrava, castel, tara tara vrem ostasi, tarile, 1,2,3 la perete stai, de-a mama si de-a tata, de-a doctorii, ne plimbam, ne urcam in copaci dupa visine si pere, ne uitam la desene, ne jucam in topoganul cu bile de la Mc`Donalds si ce alte tampenii mai faceam. Vorbeam de toate. Am trecut prin certuri, suparari, fericire, zambete, julituri si rani adanci. A fost o etapa care ne-a unit si ne-a definit. A fost o perioada de care-mi amintesc si acum cu mare drag! Intradevar, nu mai pastram acum legatura ca atunci, dar de fiecare data cand ne amintim de acele perioade ne amintim cu nostalgie si cu dragoste.
   Apoi am crescut. Am ajuns la scoala generala. Mi-am facut aici prieteni noi. Deja eram mai mari. Nu ne mai jucam la fel de mult, dar ne plimbam si discutam tot felul de discutii serioase. Aveam si o formatie...imi amintesc si acum de ea cu mare drag. Inregistram casete impreuna cu celalalte 2 colege ale mele si cantam de zor. Nu tin minte multe piese...ci doar una singura, dar e mai bine sa n-o cant!:)) Oricum...analizand cu mintea de acum...aveam niste versuri pozitive si chiar mai bune decat multe din cele din zilele noastre :) Tot in clasele generalei, 5-8 am cunoscut ce inseamna cearta, ura, dar tot o data prietenia si uniunea. Daca la inceputul clasei eram impartiti in tabere, cand am terminat clasa a 8-a plangeam toti la unisol. :)) Aici am experimentat un alt tip de prietenie. Din pacate, nici cu aceste persoane nu apuc sa ma vad cat de des mi-as dori.
    Liceul...aici am invatat ce inseamna "prietenie pt totdeauna" sau cum ar spune americanul "BFF-best friend forever". Si am invatat tot aici ca si foreverul asta se sfarseste o data. Aici am avut niste prietene foarte bune cu care puteam vorbi orice. Am facut si cateva chefuri chiar reusite. Liceul a fost o etapa tare importanta a vietii si maturizarii mele. O etapa foarte frumoasa de care-mi aduc aminte cu mult drag. Cu unii colegi ma mai intalnesc rareori, dar de fiecare data o fac cu o placere deosebita. Altii, ma urmaresc si acum, la master! ;) Aceia inca imi sunt prieteni, desi in liceu nu eram foarte apropiate. Fiecare clasa din liceu are amintirile ei si nebuniile ei. Nu uit cum stateam toti pana seara tarziu si jucam friptea sau prinsea, cum se rupeau catedre si se spargeau geamuri cu mingi si alte nebunii de genul. Haaa...frumoase amintiri.


    Facultatea a adus prietenia intr-o maturitate si o alta perspectiva. Ne-a unit. ne-a facut sa fiu apropiati, iar pana in final...ne-a maturizat. De aici am "adunat" prietenele pe care si acum le am si o sa le am tot timpul pentru ca prietenia noastra s-a maturizat si a crescut. Nu mai suntem in gradinita sa ne jucam si sa alergam,desi si acum o facem, nu mai suntem in generala sa ne certam si sa ne suparam desi o facem inca si plangem si la unisol apoi, am trecut si de liceu, dar inca traim clipe minunate si colorate, iar facultatea s-a dus si ea, dar pastram prietenia si sinceritatea acelor zile. Am evoluat impreuna, am aflat lucruri uimitoare una despre cealalta si suntem unite orice ar fi. Am trecut prin provocari si certuri, dar aia inseamna prietenie..am ramas la fel de bune prietene si luptam pentru ceea ce vrem. Suntem firi complet diferite si totusi asemanatoare, dar pana la urma asta ne tine impreuna. Inca invatam impreuna, dar prietenia de acum nu se compara cu nicio alta etapa. E matura si inteleapta.
    De-a lungul vietii intalnim si alti oameni care intra in viata noastra pentru un motiv. Unii raman, dar altii isi fac treaba si ies din viata noastra. Unii intra pentru a ne invatat ceva, altii pentru a ne arata o lectie, iar cei care raman pentru a ne fericii viata. Imi amintesc cu mare placere si de restul oamenilor care mi-au fost prieteni pe perioada scurte, dar in care am invatat si m-am distrat enorm.
   Prietenia este faina cand ai cu cine s-o imparti. Chiar daca te certi, daca te superi stii ca cineva e acolo cand vei avea nevoie si sta cu tine in ploaie si vant...
"Un prieten adevarat este acela ca este aici pentru tine atunci cand ar fi putut fi mai curand in alta parte"
Multa prietenie,
Andrada Muscalu

Un comentariu:

  1. Foart5e frumos ,profund si amuzant in toate aceste randuri scrise cu energie si pasiune draga Andrada !

    RăspundețiȘtergere