File de poveste

marți, 26 iulie 2016

16 lectii de viata primite de la Ana

                                          "Copii sunt mâinile cu care atingem cerurile."



     Copii...cred că este o chimie reciprocă între noi. Îi iubesc când sunt cuminţi, când sunt năbădăioşi şi când plâng. Îi iubesc pentru inocenţa lor, pentru iubirea pe care o oferă, pentru că mă provoacă să fiu creativă şi pentru că mă provoacă să evoluez.
     Pe Ana, am cunoscut-o în 2014. Norocel ne-a unit. Era mică, slabă şi cu părul ei blonduţ în vânt. Avea 7 ani pe atunci. Acum are 9. Dansează minunat, cântă foarte bine şi îmi aminteşte de mine. De mine copil. Testează deseori limite. Se plictisește repede. E neatentă. Dansează în oglindă. Cântă mult. E sufletistă. Îi plac dulciurile. Dar cel mai important, în copilăria ei, este foarte înțeleaptă. Am petrecut câteva zile împreună și mi-a reamintit de câteva învățuri.

  1. Supără-te, dar asigură-te că îți trece la fel de repede. Da, e supărăcioasă, dar îi și trece repede. M-a uimit când mi-a zis ”Hai să nu ne mai certăm cât stăm împreună!”. 
  2. Atunci când ai un vis, perseverează.
  3. Dacă vrei să fii bun pe ceva, exersează în fiecare zi. 
  4. Citește în fiecare zi, un capitol dintr-o carte. O făcea dimineața ca să aibă timp de joacă mai mult. Și orice se întâmpla, citea un capitol din carte.
  5. Joacă-te. Mult. Zilnic.
  6. Încheie conversația cu cei dragi mereu cu ”Te iubesc!”
  7. Nu dormi niciodată supărată pe cineva. Fă tot ce poți să vă împăcați.
  8. Găsește mereu noi distracții.
  9. Ai curaj să încerci lucruri noi.
  10. Nu te lăsa calca-tă în picioare. Nu lăsa pe nimeni să râdă de tine sau de visul tău. 
  11. Râzi cât de mult poți. Zâmbește. Râzi. Fii vesel. Viața e prea scurtă să fii trist. Glumește.
  12. Fii prietenos. Nu știi nicioadată unde poate duce un ”Bună!”
  13. Fii respectos. Cu oricine. Fii amabil.
  14. Cântă și dansează. Zilnic. Cât mai mult. Și joacă-te :)
  15. Iubește. Iartă. 
  16. Fii un exemplu pentru ceilalți.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu