File de poveste

marți, 24 februarie 2015

Mituri si revelatia zilei

     Am avut un weekend intens in care am participat la un curs extrem de interesant despre drama din viata noastra: Leading out of drama. Dar ce a fost si mai interesant este ca mi-am dat seama ca noi, oamenii functionam dupa doua mituri pe care le lasam sa ne controleze intreaga viata: DOAR EU POT SA TE FAC SA TE SIMTI BINE/RAU si DOAR TU MA POTI FACE SA MA SIMT BINE/RAU. Si din pacate aceste mituri ne insotesc in fiecare gand, in fiecare emotie, in fiecare decizie.
      Ne opresc din evolutie, ne fac sa ne simtim responsabili si vinovati pentru ceilalti, ne fac sa ne simtim mizerabil ca nu suntem suficient sau ca suntem prea mult, ne fac sa ne consideram prea mici/prea mari, ne fac sa ne pierdem esenta si ne fac sa ne simtim tristi cand nu ne indeplini scopul.
     Dar de fapt, indiferent cat de greu este de digerat, noi nu avem puterea asta asupra altora cum nici altii nu au puterea asta asupra noastra. Noi, individual, avem puterea sa decidem cum si ce ne afecteaza, cand vrem sa luam o decizie indiferent de ce face sau spune celalalt, Nimeni nu te poate face sa te simti bine sau rau daca tu nu ii permiti asta.
     In egala masura, nici noi nu putem decide ce e bine sau ce e rau pt celalalt pentru ca nu suntem nici in pielea, nici in papucii lui. Si pentru ca nu suntem Dumnezeu, Dar nici macar Dumnezeu nu poate sa te faca sa te simti intr-un fel. Nu poti face pe nimeni sa se simta bine sau rau.
     Si eu pic des in capcana celui care ofera puterea celorlati si cred ca doar ceilalti ma pot face fericita sau nefericita si a Salvatorului.  
    Salvatorul este acela care vrea sa faca pe toata lumea sa se simta protejat, iubit, sa-si descopere adevaratul potential si sa impartasesc din cunostintele lui. Dar tot Viata mi-a dat o Lectie importanta: un sfat care nu este cerut se va intoarce inevitabil impotriva ta. Pentru ca oricat mi-ar placea sa salvez oamenii dragi mie, oamenii  nu vor sa fie salvati, Fiecare decide PENTRU EL cand e momentul potrivit pentru el. Tot ce pot sa fac este sa fiu deschisa sa ajut doar daca mi se cere ajutor. In rest sa-mi traiesc viata mea.
      Singura viata de care suntem 100% responsabili este cea a noastra. DOAR EU MA POT FACE SA MA SIMT BINE/RAU. Prin ganduri, emotii, reactii, actiuni, gesturi...
        E timpul sa ne luam puterea in propriile maini!
        Care e mitul in care tu crezi?


Magie si iubire!
  Andrada Muscalu


Un comentariu: