File de poveste

sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Cele 13 invataturi ale lui Norocel

      Anul 2014 a adus cu el multe schimbari importante in viata mea, multe bucurii, multe provocari. Dar cel mai important a adus de asemenea si multe daruri. Unul dintre cele mai importante a venit din partea lui Mos Craciun, o data cu decizia mea de a-mi lua o pisicuta. Dar experienta m-a invatat ca intai vine intentia manifestata, iar apoi se materializeaza la momentul potrivit. Asa ca mi-am manifestat dorinta de a gasi pisica perfecta pentru mine pe care sa o primesc in caminul meu confortabil, magic si plin de iubire pentru timp luuung. Si am zis ca am incredere ca la momentul potrivit ne vom gasi! :D
      Si asa a si fost. Pe data de 23 decembrie am gasit o poza a unei prietene care spunea ca are un pisoi de 7 saptamani pe care vrea sa il dea. Si m-am uitat in ochii lui albastrii si mari si am stiut. Asa ca am luat legatura cu prietena mea si am stabilit ca in zilele urmatoare ne vedem. Si de Craciun, Mosul mi-a adus bijuteria asta de pisoi tare simpatic. Si am decis sa il cheme Norocel pentru ca amandoi suntem norocosi ca ne-am gasit. Este primul meu animal de companie pe care il tin in casa. Bine, am avut cativa iepurasi si un papagal, dar no :D
        Si cum a trecut deja o luna de cand eu si mititelul ne petrecem foarte multe clipe superbe impreuna, vreau sa va impartasesc cu voi ce am invatat de la Norocel. 
1) Mananca putin si des
     Norocel stie foarte clar ca el trebuie sa isi imparta energia pentru toate activitatile pe care le are de intreprins in acea zi: sa manance, sa se joace, sa doarma, sa se joace...Asa ca isi imparte mancarea in mese mici si dese care sa-l ajute sa isi pastreze energia si sa poata apoi sa se joace, sa mearga. 
     Din pacate, noi oamenii ne ridicam de la masa satui ca de abia mai putem merge.
2) Ceea ce dai, aia primesti
     Stie ca daca vrea sa fie alintat, trebuie sa ceara. Si atunci imi ofera niste momente simpatice, pozitii dragalase cand doarme si stie ca la schimb primeste alintaturi, hrana si muuulta dragoste.
     Poate ar fi frumos ca din cand in cand si noi sa ne amintim ca daca vrem sa primim ceva, intai trebuie sa oferim.
3) Fa sport zilnic
    Dupa dieta, Norocel este atent si la miscare. Si de aceea zilnic se joaca intens pentru a se mentine in forma. Si la trezire, se intinde bine pentru a-si pune muschii in miscare pentru a putea face fata escaladarilor, sariturilor, alergarilor si tot ce inseamna joaca. 
    Miscarea este foarte importanta pentru corp, creier, suflet si minte. Asa ca o plimbare in natura, cateva exercitii fizice, o excursie te mentin sanatos. Si ia-ti ragaz cateva minute dimineata inainte de a sari din pijama pentru a te intinde. Poti in acest timp sa iti programezi ziua cu niste afirmatii. Ziua buna se cunoaste de dimineata!
4) Trezitul devreme
    Norocel a invatat ca daca se trezeste devreme, uneori prea devreme poate obtine mai multa joaca de la acea zi. Si asa se trezeste intre 5.30-6.30. Si cum este un motan darnic, vrea ca si eu sa obtin maxim din acea zi. Asa ca vine frumos si cu labuta imi spune ca e timpul sa ma trezesc. 
    Stabileste-ti o ora la care sa te trezesti cat mai devreme pentru a putea sa-ti indeplinesti toate task-urile. Diminetile sunt minunate. Totul tine de atitudine!
5) Culcatul devreme
    Cum se trezeste devreme e important sa se culce si devreme. Asa ca la 22-23 se duce la culcare.
     Pentru a te mentine in forma si pentru a te odihni e bine ca dormi 8h/noapte. Intre ora 22-24 creierul retine cel mai bine informatia pe care a acumulat-o de-a lungul zilei. Este si un moment ideal pentru a medita inainte de culcare.
6) Odihna
     E importanta calitatea somnului, de aceea Norocel isi ia pauze scurte mereu de somn pentru a se reface. Hey...este motanel inca are nevoie de somn pentru a creste bine.
     Acum nu zic sa dormi si tu 12h pe zi, dar ia-ti timp de odihna daca poti macar 20 minute pe zi in care sa te odihnesti, sa-ti odihnesti ochii mai ales daca stai mult in fata calculatorului. Stai pe scaun, inchide ochii si relaxeaza-te. Mai lasa problemele ca si peste 20 minute tot acolo vor fi.
7)Joaca
    Fiind pisoi mic, Norocel isi petrece cel mai mult timp jucandu-se. Se joaca atat singur, cat si cu companie. Si pune pasiune, traieste clipa si e 100% acolo fara sa se gandeasca ce va face dupa. In plus, gaseste ceva  de joaca in orice.
    Da-ti voie sa-ti bucuri copilul interior. Joaca-te! Alinta-te! Bucura-te! Razi! Da-ti voie cateva minute pe zi sa fii din nou copil.
8) Asculta-ti instinctul
    Norocel, ca si alte animale se bazeaza 100% pe instinct. In orice face. Si il urmeaza indiferent de consecinte.
    Asculta-ti instictul sau intuitia si ai incredere ca te ghideaza mereu pentru a-ti indeplini menirea.
9) Fii recunoscator 
    Norocel este un pisoi tare simpatic. Si pe langa asta si recunoscator. Isi arata mereu recunostinta, torcand si apasand cu labutele pe mine. Hm...si face un masaj foarte fain.  Asta e felul lui de a-mi multumi si de a spune ca este fericit.
    Ia-ti timp pentru a multumii oamenilor, animalelor, obiectelor din jurul tau pentru ca iti fac viata mai frumoasa, mai colorata, ma usoara.
10) Invata sa spui "NU"
      A invatat sa spuna "NU" fara sa aiba remuscari, teama sau sa-si calce peste dorintele proprii. Si spune exact cand vrea sa fie mangaiat, cand vrea sa ne jucam, cand vrea sa fie alintat si cand NU. Si se face clar inteles.
     Asculta-te si vezi ce iti doresti cu adevarat. Fii autentic si invata sa spui "NU" atunci cand nu vrei sa faci ceva. Spune-o intr-un mod asertiv, dar hotarat. Ai o singura viata. Invata sa fii fericit! 
11) Fii independent
       Se stie ca pisicile sunt independente si libere si Norocel nu face exceptie. Stie exact ce vrea, cum vrea si cand vrea. Si se descurca perfect atunci cand sta singur acasa. 
        Ai curaj sa fii tu!
12) Supararea cand imi vine...imi trece
       Ne suparam si noi. Si ne certam. Si uneori primeste si pedepse. Dar niciodata nu tine supararea. Dupa o cearta, da o tura la joaca si apoi revine la mangaiat. Nu stam mai mult de cateva minute suparati.
       Orgolii, egoism si suparari. Nu fac bine nici uneia dintre parti. Viata e prea scurta pentru a tine supararea. Azi esti, maine poate nu. Si apoi ramai cu regrete ca ai pierdut atata timp fiind suparat. Pierzi clipe minunate si nu castigi nimic in schimb.
13) Rabdare e de aur     
       Pisicile sunt un exemplu de rabdare. Ele stiu exact ce vor si asteapta oricat este necesar pentru a obtine ce isi doresc fara sa se indoiasca o clipa. De exemplu, Norocel sta cateva minute fixat inainte sa doboare tinta. Sau cand inainte de a dormi vrea sa fie mangaiat si alintat stie ce sa faca sa se bage sub pielea ta si sa-ti atraga atentia.
        Ai rabdare si credinta ca ceea ce vrei este doar la un pas de tine!

        Multumesc pentru lectii si pentru prima luna petrecuta impreuna! 

Magie si iubire
Andrada Muscalu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu